söndag 12 oktober 2008

tjänstemannaresa

Har just kommit hem från tjänstemannaresan. Är lite trött och känne mig ganska äcklig... men har iaf bokat tvättid vid 7 idag. Vi var i Skanör och det var fint, var första gången jag var där, men vi hade ett sjukt bra boonde mitt i samhället. Hade hört rykten om att det saknades sängar till alla, men lyckades som tur var få ta på en.. Vi började med att grilla korv när vi kom dit och efter det blev vi indelade i grupper och skulle bygga en drake. Vi byggde en väldigt fin, men farlig "kattrumpan äskar kalmar nation"-drake, även kallad stingrockan. Det blåste ganska mycket och när jag skulle provflyga draken flög den rakt in i mitt öra så att det började blöda:P
Efter några seriösa diskussioner började festen:) Min grupp var ansvarig för serveringen och det var lasange till förrätt och glass med fruktsallad till efterrätt. Efter det var det dans och bastubadande. Hade jättekul hela lördagen, och kanske inte fullt lika kul idag. Men det var det värt:)

Inga kommentarer: